מגזין העסקים של עולם הכושר

פוסטים אחרונים

השאירו פרטים וקבלו מדריך במתנה למאמנים:

5 דרכים להבאת לקוחות

Please reload

איך להקים ולפתח עסק של מאמן כושר אישי?

04/09/2017

כשהפכתי למאמן כושר בתחילת דרכי כל מה שרציתי זה להקים את העסק הפרטי שלי לאימונים אישיים. שנים אחרי, הגשמתי, הקמתי, נכשלתי ובעיקר למדתי איך לעשות את הדברים טוב יותר...בכתבה הבאה אני רוצה לחלוק אתכם 5 כללים "סופר" חשובים רגע לפני שאתם מקימים את העסק הפרטי שלכם לאימונים אישיים או אם כבר הקמתם ואתם חושבים שהוא טעון שיפור....

 

בשנים 2001-2002 למדתי בווינגייט והוצאתי את התעודה הראשונה שלי בתחום הכושר: מדריך חדר כושר. ואווו! כמה התרגשות הייתה בחיי. למדתי קורס שנתי, נהנתי מהאווירה, מהאנשים ומכל רגע. שם בדיוק הבנתי שאני נמצא במקום הנכון. המקום היחידי שיכולתי לשבת בלי קוצים בטוסיק, ללמוד, להקשיב ולרצות עוד. 

 

 

 

טעויות, כישלונות או למידה בכלל?

 

ב-2002 (במקביל לשירותי הצבאי) אני כבר מדריך בחדרי כושר עם המון חלומות. המון חלומות אבל ללא כל ידע בשיווק, מכירות ובטח שלא בעסקים. החלום, כן החלום היה "להפוך למאמן כושר אישי" ולפתוח מקום ייעודי משלי. מקום שלוקח אנשים כפרוייקט ומשנה להם את החיים / הכושר / הגוף ב-180 מעלות. בקיצור, מקום אקסקלוסיבי  לאימונים אישיים. בשנת 2006, שאני רק בן 24 פתחתי את המקום הראשון שלי (סטודיו 50 מר') בנתניה שנסגר כבר אחרי חודש אחד בלבד! למה נסגר אתם שואלים? 

 

היום אני יודע, וזה אפילו די ברור: לא היו לי כלים, ידע או נסיון בכלל. היה לי חלום אבל זה לא הספיק.

הכל היה חובבני מצידי, אבל ככה למדתי והפנמתי. הפסדתי כמה עשרות אלפי שקלים בודדים (בעיקר על ציוד שנקנה ונמכר בחצי) שכירות ובעל בית לא היו לי למזלי מכיוון שזה היה חלל שחלקתי עם קוסמטיקאית (לקוחה פרטית שאימנתי באותם ימים). 

זה היה הכאב הראשון שגרם לי רק לרצות ללמוד ולחקור יותר על עסקים. וכך עשיתי. השתתפתי בעשור האחרון בהמון קורסים בנושא שיווק, יזמות, מכירות, עסקים, התפתחות אישית, סמינרים יומיים, תוכניות שנתיות, ועידות הייטק לעסקים / ועידות גלובס שנתיות....וכל זה כדי ללמוד ולעשות אנלוגיות מענפים אחרים (ענף הייטק / סטארט אפ למשל...) ולשלב הכל בתחום שלנו. 

 

 

 

ב-2007 הקמתי את חברת אינטרבאדי (המספקת שירותי כושר אישיים בבית הלקוח בכל הארץ)

וב-2008 הקמת את סניף קונספט הראשון ברעננה שכל כולו היה מיועד לאימונים אישיים בקבוצות קטנות של עד 5 מתאמנים בקבוצה. 

ב-2014 הקמתי את סטודיו קונספט ברמת פולג נתניה. והפעם: הכל נראה אחרת!

הכל היה מתוכנן יותר, מדוייק יותר, שכרתי צוותים נהדרים לכל דבר שאני עושה כדי למנף דברים ולגעת ביותר אנשים (למזלי אני לא עושה הכל בעצמי), וזה עבד. 

 

בפוסט הבא אני רוצה לשתף אתכם ב-5 כללים חשובים שכדאי לעשות לפני שמקימים ומפתחים עסק עצמאי לאימונים אישיים בתחום הכושר. 

 

1. דעו את הלמה שלכם

 

למה אתם עושים את מה שאתם עושים? האם אתם מאמנים אנשים בגלל הכסף? בגלל "שזו עבודה זמנית"? בגלל שזה מרגיש לכם כמו שליחות? בגלל שאתם לא מרגישים שאתם בכלל עובדים?

אצל כל אחד מאיתנו נמצאת סיבה מרכזית בגללה עושים את מה שעושים. ברוב הסדנאות וההרצאות שאני מעביר אני אוהב לדבר עם הקהל. אני באופן אקראי שולף 2-3 אנשים ומתחיל לשאול אותם מספר שאלות עד שאני מגיע ללמה שלהם. כשאני שואל אותם בתחילה "למה הם עושים את מה שהם עושים"? לרוב, אני מקבל תשובות שבכלל לא בכיוון. אחרי סדרת שאלות שאני שואל, חוקר, נובר בהיסטוריה הספורטיבית או השינוי שעברו, אני מוצא פנינים וסיפורים מרגשים שמהווים למעשה את הלמה האמיתי של אותם מאמנים. לפעמים אנחנו לא ממש יודעים להסביר את זה, זה פשוט נמצא שם עמוק בלב, אבל אני מציע לכל אחד ואחת לאפיין את זה, להגיע לנקודה הכי עמוקה ב"למה" שלכם, תרשמו אותו בכל מקום ותתזכרו לעצמכם את זה אפילו שלקוח מעצבן אתכם.

 

2. תאפיינו ותנתחו את הקהל שלכם

 

 לפני שאתם רצים לקנות את הציוד הדרוש, חשוב שתשבו עם עצמכם ואפיינו את העסק שלכם במדוייק.מיהו הקהל שלכם, מהו שם העסק, איזה שירותים נלווים תציעו, מה הלוקיישן בו אתם מתכננים העביר שיעורים, האם זה יהיה בבית הלקוח, בחדר הכושר או שאתם מתכננים לפתוח מקום משלכם? שבו עם עצמכם ורשמו את הכל לפרטי פרטים.

 

3. תכתבו תכנית עבודה ותכנית עסקית מפורטת

 

הקמתי כמה עסקים בחיי, וגם סגרתי כמה. לרוב העסקים שסגרתי או המיזמים שכשלו לא הייתה בכלל תכנית עבודה או תכנית עסקית. בדיוק כמו שאנחנו מאמינים כי הדרך לתוצאות גופניות / הרזייה / גוף שרירי או מעוצב טמונה בתכנון ובנייה של תכנית אימונים ובהיצמדות אליה, כך גם בעסק הפרטי שלנו. נהיה חייבים תכנית עסקית רגע לפני שפותחים את העסק לאימונים אישיים. באמצעות כתיבה של תכנית עסקית מסודרת ונכונה אנו מגבשים את המודל העסקי, אסטרטגיות שונות ודרכי פעולה עליהן אנחנו לא תמיד חושבים… תוכלו להבין על תזרים וכמובן ללמוד כי שליטה על ההכנסות וההוצאות השוטפות הינה משמעותית ביותר ליציבות העסקית. היתרון בבניית תכנית עסקית הינו ההסתכלות והראייה קדימה, לא רק לטווח הקצר. אנו בונים תחזיות עסקיות וכלכליות לשנים הקרובות ולא מסתכלים רק על מה שקורה 'היום' כפי שהרבה מאמנים בתחילת דרכם טועים לחשוב (כך גם הייתי אני).

לאחר מכן נרצה לבחון את מיקומנו ביחס לשוק (שאר המאמנים בסביבה) נבצע סקר שוק קטן שבאמצעותו נוכל לקבל מידע על השוק הדינאמי הסובב, על השירותים המוצעים בתחום האימון האישי סביבנו, מי הם המאמנים המובילים באזור וכדומה. הרעיון ללמוד את השוק הוא לא בכדי להעתיק או לחקות אחרים אלא לשאוב השראה, לעשות את זה טוב ומיוחד יותר, והכי חשוב, הכי מיוחד עם ה-DNA שלנו. 

 

4. תהיו קצת יותר מאנשי מקצוע מעולים 

 

לא מספיק להיות רק אנשי מקצוע מעולים. הסוד להקמת עסק עצמאי של מאמן כושר אישי אינו טמון בלהיות מאמני כושר מצויינים, אלא גם בהיותכם אנשי עסקים. מה הכוונה? אני לא אשלח אתכם ללמוד מנהל עסקים בכדי ללמוד לנהל את העסק שלכם. אין צורך בכך. אבל מה כן? תצטרכו להבין וללמוד לעומק את כל ההיבטים העסקיים של הקמת עסק עצמאי, איך מנהלים אותו, איך מקימים אותו, איך מתמודדים עם אתגרים, ניהול תזרים, גבייה, תמחור, מכירות, שיווק, ועוד..אז איך אפשר לעשות זאת? אפשר לקרוא  ספרים,לקחת קורסים וסדנאות, לקחת ייעוציים עסקיים פרטיים/ קבוצתיים ועוד. בשביל להצליח תהיו חייבים להיות מחוייבים לעצמכם ולעסק שלכם. חשבו תמיד על הפוטנציאל להצליח שקיים בכם. 

כאן כמובן אני מזמין אתכם לקורס ניהול עסקים בכושר וספורט של 4 מפגשים בו אני הולך לעשות לכם סדר, לשים אתכם על מסלול המראה ישר, ובעיקר ללמד אתכם איך לנהל ולהתנהל בעולם הכושר והעסקים. זה הלינק שלכם להצטרפות.

 

5. דעו מה הייחודיות שלכם

 

אין לי בכלל ספק שאתם אנשי מקצוע מיוחדים. עצם קריאת כתבה זו מראה  את הרצינות והרצון שלכם בעסק משלכם. עכשיו אשאל אתכם שאלה:

אתם יודעים להגיד בדיוק מה הייחודיות שלכם? במה אתם שונים מאחרים? אחת הטעויות הנפוצות ביותר אצל מאמנים היא להצהיר כי השירות שלהם מתאים ופונה לכל סוגי האוכלוסייה. כנ"ל לגבי סטודיואים שמצהירים כי הם מאמנים את כל סוגי האוכלוסייה. המפתח להצלחה עסקית הוא מציאת הבידול שלכם ובכך תוכלו גם להיות ממוקדים שיווקית. בניגוד למחשבה 'אני מתאים לכלל האוכלוסייה', דווקא מציאת נישה ייחודית היא זו שתבליט אתכם ותוביל אליכם הרבה יותר לקוחות. באיזה תחום אתם מתמחים? נשים אחרי לידה? שיקום? הרזייה? אפשר כמובן להתמחות ביותר מתחום אחד, אבל עדיין חשוב למקד את הבידול (השוני) שלכם בכדי לא להיות עוד 'נותני שירותים' בים השירותים המוצעים סביב כל אחד מאיתנו.
 

פרטים על התכנית הקרובה לניהול עסקים בתחום הכושר (מאמנים / בעלי סטודיו)

 

בהצלחה!

 

 

 

Share on Facebook
Please reload