מגזין העסקים של עולם הכושר

פוסטים אחרונים

השאירו פרטים וקבלו מדריך במתנה למאמנים:

5 דרכים להבאת לקוחות

Please reload

כך תנסחו את הייחודיות שלכם במשפט אחד

09/05/2017

יש כאלה שיקראו לזה בידול, סלוגן מנצח, ייחוד עסקי או משפט המתאר את העסק שלי...

לא משנה במה תבחרו, הרעיון הוא להוביל את הלקוחות הפוטנציאליים לעצור ולחשוב:

"ואללה, זה נשמע שונה, נשמע מיוחד, וזה בדיוק מה שאני צריך!" בכתבה הבאה אתן לכם כמה כלים ורעיונות למחשבה, כך שתוכלו לכתוב את  הייחודיות שלכם במשפט אחד. 

 

 

אז מה זה בכלל בידול?

 

בידול הוא הקול הייחודי שלכם. הדבר שגורם לכם להיראות ולהישמע 'אחרת' מכולם. המושג בידול מגיע מהמילה- לבדל- לבדל את עצמך מאחרים. ולמה יש לנו צורך לבדל את עצמנו מאחרים? כי אם נהיה כמו כולם, אז מי ישים אלינו בכלל לב?

 

איך בונים את משפט הבידול המנצח שלנו?

 

כאנשי כושר, משפט הבידול שלכם צריך לכלול את 3 החלקים הבאים:

 

1. מיהו הלקוח? (קהל היעד שלכם)

 

2. איזו בעיה אנחנו פותרים לו? (התוצאה אליה אתם מובילים את הלקוח)

 

3. איך אנחנו מתכוונים לפתור לו את הבעיה? (באמצעות שיטת אימון/דרך/ סדרת אימונים / רעיון וכל דבר אחר)

 

 

 

איך צריך להיראות המבנה של משפט בידול מנצח?

 

אני עוזר/עובד/מספק/מתקן ל (קהל היעד) להשיג/לשפר (את הבעיה שאתם פותרים) באמצעות (איך אתם פותרים את הבעיה).

אתן לכם דוגמא של מאמן כושר איתו עבדתי לאחרונה. כששאלתי אותו מה הבידול שלו הוא לא ממש ידע להגיד לי. מה שכן הוא ידע להגיד זה שהוא הכי מקצועי ונותן שירות אמין. נשמע כמו תקליט שבור? נשמע כמו כל בעלי המקצוע בכל תחום, לא? צר לי לאכזב, אך כך יותר מ-50% מהאנשים בהם אני נתקלתי בתחום הכושר עונים.

אז כמובן חפרנו בשאלות אישיות וירדנו לעובי הקורה של סוג השירות והקהל איתו הוא עובד, ועזרתי לו לחדד את הבידול והמסר בצורה קצת יותר מדויקת, וזה נראה כך: 

" אני עוזר ללקוחות שאיבדו את המוטיבציה והחשק לספורט, לשפר את הכושר הגופני ולרדת במשקל, באמצעות תכנית אימונים ושיטה מסודרת בה אני מדרבן ומחדיר מוטיבציה לאורך כל הדרך. המטרה: להוביל את המתאמנים שלי להנאה מספורט, התמדה ולתוצאות עבורם. נקודה. "

זו רק דוגמא אחת, וכל אחד מכם יכול להישען על התבנית הזו ולהכניס את המלל המתאים עבורו. אחרי שכתבתם את משפט הבידול, תתחילו לשנן אותו! אינספור פעמים בדרככם אתם הולכים להישאל: "רגע, אז מה מיוחד אצלכם?" אין זמן לגמגומים או למסרים שחוקים כמו (אנחנו הכי טובים, הכי מקצועיים, אנחנו הכי זולים וכו'). המסר צריך לספר בסיפור קצר מיהו הקהל איתו אתם עובדים, מה אתם פותרים ואיך אתם עושים זאת. זה הכל, פשוט ביותר. 

 

אם לא יידעו מה ואיך אתם עושים - אנשים יתקשו להצטרף

 

אחת הדוגמאות בה נתקלתי לאחרונה שמסבירה היטב למה חשוב שיהיה לכם בידול עסקי, זה העמידה בתור בחנות ACE. מכירים את זה שאתם הולכים לחנות ACE הגדולה המכילה אינספור פריטים שימושיים לבית, לחצר או לרכב, עומדים בתור, ואז מתחילים לשחק בידיים עם כל מיני 'פריטי קופה' גאדג'טים שאין לכם מושג מה עושים איתם? יש את זה לעתים בכל מיני גדלים ואפילו כל מיני צבעים, אבל עדיין, אתם לא מצליחים להבין, איך זה עובד? ו'מה לעזעזל עושים עם זה?' המחיר בדרך כלל הוא כמה שקלים בודדים לפריט, והכסף הוא לא הבעיה, אבל יש סיכוי שתקנו את זה אם לא הבנתם מה בכלל זה עושה? יש סיכוי שתקנו מוצר מבלי שתדעו איך זה קשור אליכם או איזה צורך זה פותר עבורכם? ב-99% מהפעמים כנראה שלא תקנו את זה.

 

הנקודה שלי היא, שזה יכול להיות יפה מבחוץ ונראה מזמין, אבל אם לא יידעו מה במדוייק אתם עושים, 80% יתאדו בדרך....וזה מה שקורה בפועל ברוב העסקים הקטנים (מועדונים/ סטודיו / קבוצות אימון). אנשים לא מבינים את הייחודיות שלכם ולכן ברוב הפעמים הם ינסו אתכם ONCE וכנראה שלא תראו אותם עוד לעולם. 

 

3 טיפים חשובים לסיום

 

1. הקדישו 15-20 דקות למציאת משפט הבידול שלכם, רשמו על דף את כל התיאורים שיכולים להתאים לאופי או לסוג השרות שלכם. לאחר מכן התחילו לחבר את הייחודיות על פי שלושת החלקים הרשומים מעלה. 

 

2. כתבתם? מצוין! עכשיו שלחו ל-3-5 אנשים שמכירים ממש טוב את השרות שלכם את המשפט ובקשו מהם חוות דעת אמיתית, והאם זה מתאר אתכם ואת השרות שלכם במדוייק? יש פערים? תחזרו לכתוב ותתקנו.

 

3. יש משפט בידול מנצח? מזל טוב! עכשיו תתחילו לשנן אותו, כך שתוכלו להגיד אותו בלי שום בעיה תוך 10-15 שניות (נאום המעלית שלכם) בפני כל מי שתפגשו. סביר להניח כי כל מי שיראה אתכם בבגדי ספורט ישאל האם חזרתם מאימון: אז תוכלו בכמה מילים על מי אתם, מה אתם עושים, ובמה אתם שונים. לעולם לא תדעו לאיזה אוזניים יגיע המסר שלכם.

 

בהצלחה!

 

 

Share on Facebook
Please reload